Slider

Tema resimleri kelvinjay tarafından tasarlanmıştır. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Video

Welat

Wêje

Pirtûk

Huner

Dîrok

Nûçe

» » » » » » » » » » » » » Edgar Allan Poe sözleri | aforizmalar

Dünya edebiyatı üzerinde belirleyici ve derin etkiler bırakan, 19. yüzyılda yaşamış (1809-1849) büyük hikaye yazarı, şair, edebiyat eleştirmeni ve editör Edgar Allan Poe'nun eserlerinden alınmış sözler. Hikayeleri, şiirleri, bilimsel alana dair yazıları ve romanı onlarca dile çevrilen Edgar Allan Poe; edebiyat, sinema, müzik, tiyatro, psikoloji, sosyoloji gibi bir çok sanat ve bilim dalını etkilemiştir ve etkileyeme devam etmektedir.

"Sevgiden daha öte bir sevgiyle sevdik birbirimizi."

"Sevdiğim her şeyi yalnız sevdim."

"Ben onun gözlerinden başka bir cennet görmedim."

"Mutluluk bilginin kendisinde değil, bilginin edinilmesi sürecindedir."

"Bu dünya tatlı ve acı bir yerdir."

"Hakikat daha çizmelerini giyerken, yalan dünyayı dolaşır."

"Güzel bir kadının ölümü dünyanın en şiirsel meselesidir."

"Bir düşün içinde bir düş mü bütün gördüğümüz ve göründüğümüz?"

"Eğer henüz bir şiir ruhunuzu paramparça etmediyse;henüz şiir sanatıyla karşılaşmamışsınız demektir."

"Duyguların aşırı güçlü oluşunu delilik zannediyorsunuz."

"Gündüz düş görenler, sadece gece düş görenlerin kaçırdığı pek çok şeyin farkındadır."

"Gördüklerinizin yalnız yarısına inanın, duyduklarınızın hiçbirine."

 "Bir noktaya kadar mutlu olabilmek için, o noktaya kadar acı çekmiş olmak gerekir."

"Bir iki noktayı olanca açıklığıyla görür, ama bunu elde etmek için bütünü gözden kaçırırdı. Gereğinden fazla derine inerdi. Gerçek, her zaman bir kuyunun dibinde değildir."

“Gün boyu rüyalarda gezenler, sadece uykusunda rüya görenlerin kaçırabileceği şeylerin farkındadır."

"Alışılmamış ile anlaşılmazı birbirine karıştırmak gibi kötü, ama sık sık görülen bir hataya düştüler. Oysa düşüncenin gerçeğe doğru gidişine asıl bu alışılmamış şeylerin yardımı dokunur."

"On oyundan dokuzunda kazanan deha değil, dikkattir. Ancak, dikkatin önemi azaldığında kazananı belirleyen faktör ise zekadır."


"Duyduğunuz hiçbir şeye inanmayın ve gördüğünüzün sadece yarısına inanın."

"En kayıtsız insanların bile içinde hassas noktalar vardır. Yaşamla da ölümle de dalga geçen, tamamen kaybolmuş ruhların bile dalga geçemeyeceği şeyler vardır."

"Hayvanların bencillikten uzak ve özverili sevgileri, insan denen varlığın değersiz dostluğunu ve pamuk ipliğine bağlı sadakatini tecrübe etmiş kişinin kalbine işler."

"Yersiz bir derinlik düşünceyi karıştırır, zayıflatır; bir noktaya toplanmış devamlı, dümdüz bir dikkatle bakarsanız, Çoban Yıldızı bile gökyüzünden silinip yok olabilir."

"Dünyanın gördüğü her büyük başarı, önce bir hayaldi. En büyük çınar bir tohumdu, en büyük kuş bir yumurtada gizliydi."

"Yalnızlığın kasvetini değil,huzurunu istiyorum."

"Kötü davranışlar ve uzun yıllar beni başkalarına yabancılaştırdı."

"Mazi, ayakkabımın içinde kalan bir çakıl taşıdır."

"Gerçek, kesinlik ister, tutku ise sadelik (gerçekten tutkulu olanlar beni anlayacaktır)."

"Tek lüksü kitaplardı."

"Gerçek her zaman bir kuyunun dibinde değildir. Aslında, daha önemli bilgilere bakınca, onun hep yüzeyde olduğuna inanıyorum. Biz onu vadilerin derinliklerinde ararken, o dağların doruklarında durmaktadır."

"Bazı kitapları okurken yazarın düşüncelerine dalıp gideriz, bazılarını okurken de kendi düşüncelerimize."

"Gerçek her zaman bir kuyunun dibinde değildir."

"İnananlar mutludur. Şüphe edenler ise bilgili."

"En korkunç canavarlar, ruhlarımızda gizlenenlerdir."

"Ama nasıl etikte kötü iyinin bir sonucuysa, yine aynı şekilde sevinçten keder doğar. Ya geçmişte kalmış mutlulukların anısı bugünün acısıdır, ya da var olan ızdıraplar kökenlerini varolmuş olabilecek esrikliklerden alırlar."


"Herhangi bir konuda olumlu ya da olumsuz önyargılarımız varsa, en basit gerçeklerden yaptığımız çıkarımlara bile tamamen güvenemeyiz."

"Din öncüleri ve misyonerleri, insanlığın diğer tüm sınıflarına göre çok daha fazla probleme, savaşa sebep olmuşlardır."

"Bunu okuyan sizler hâlâ okuyanların arasındasınız; ama yazan ben uzun süre önce gölgeler diyarına gittim."

"Delilikten muzdarip değilim her anın tadın çıkarıyorum."

"Bir düşün içinde bir düşmü bütün gördüğümüz ve göründüğümüz?"

"Mükemmel bir şiirin mutlaka bir amacı olması gerektiği aklıma geldi. İnsanlığı en çok hüzne boğan evrensel acı ne olabilir diye sordum kendime. Cevabım “ölüm” oldu."

"Hasret canıma tak etti, aşk derdine var mı deva?"

"Bir kedi kadar gizemli yazabilmeyi isterdim."

"Gerçek, kesinlik ister, tutku ise sadelik. Gerçekten tutkulu olanlar beni anlayacaktır."

"O zaman diye mırıldandım dönüp giderken, gerçekler bazen hayal gücünden nasıl da daha tuhaf olabiliyor."

"Yersiz bir derinlik düşünceyi karıştırır, zayıflatır."

"Bir kitabı dışına göre değil, içine göre değerlendirmek gerekir."

"Gündüz düş görenler, sadece gece düş görenlerin kaçırdığı pek çok şeyin farkındadır."

"Sinirlerimi böyle geren ve bedenimin büzülüp geri çekilmesine yol açan şey umuttu -her türlü işkencenin üstesinden gelen umut- idam mahkumunun kulağına Engizisyon zindanlarında bile kurtuluşu fısıldayan umut."

"Acı çekmeden mutlu olunmaz."

"Felsefe her zaman gösterecektir ki, gerçeğin geniş belki de en büyük kısmı, görünüşte alakasız olan bu şeylerden çıkmaktadır."

"Görünmemek için en iyi yöntem saklanmamaktır."

"Bırak ışısın geleceğim.
Senin ve senin olanın tatlı ümidiyle."

"Ah! Mutluluk bilginin kendisinde değil, bilginin edinilmesi sürecindedir."

"Gün boyu rüyalarda gezenler, sadece uykusunda rüya görenlerin kaçırabileceği şeylerin farkındadır."

"Ben delilikten muzdarip değilim: siz duygularımın aşırı güçlü oluşunu, delilik zannediyorsunuz." 

"Düşünce, evrenin başlangıcındaki bir teklik noktasından akın eden, derin fiziksel türbülansın doruk noktasıdır. Galaksileri doğuran hareket ve fiziksel süreçlerin bir ürünüdür. İnsan düşünce hakkında netlikle düşündüğünde, zamanın ilk anında var olur."

"Tüm gördüğümüz ve göründüğümüz
Yalnızca bir düşün içinde bir düş.    

"Gündüz de düş görebilenler sadece geceleri düş görenlerin idrak edemeyeceği bir bilinç içindedirler."

"Mükemmellik adına yapılan şeyler artık kabak tadı vermeye başlamıştı."

"Ben size delilik denen sandığınız şeyin aslında algılardaki üstün kavrayıştan ileri geldiğini söylememiş miydim?"

"Yalnızlığın kasvetini değil, huzurunu istiyorum."

"Başkaları gibi değildim çocukluktan beri, Görmedim başkalarının gördüğü gibi Ortak bir pınardan almadım tutkularımı, Aynı kaynaktan almadım kederimi. Uyandıramadım yüreğimi sevince aynı seste Ve sevdiğim her şeyi yalnız sevdim."

"Göz, tıpkı parçalanmış bir ayna gibi keder biçimlerini çoğaltır."

"Beceriklilik ile çözümleme yeteneği arasındaki fark, hayal kurmak ile hayal gücü arasındaki farktan çok daha büyüktür, öte yandan birbirlerine çok benzemektedirler. Gerçek şu ki, becerikli kişiler her zaman hayal kurarlar, yaratıcı olanlar ise çözümleyicidir."

"Tüm kötülükler yanlız kalma yeteneğimizin olmamasından kaynaklanır."

"Ve Karanlık, ve Çürüme, ve Kızıl ölüm her şeyin üzerinde hak sahibi oldukları sonsuz hükümdarlıklarını kurdular."

"Bu kitabı, düşlerin tek gerçeklik olduğuna inananlara adıyorum."

"Mutluluğun dört koşulu: Açık havada yaşamak; Bir insanı sevmek; Her türlü ihtirastan uzak durmak; Üretmek."

"Müzik, hoş bir fikir ile birleştiğinde şiir olur; ortada bir fikir yoksa yalnızca nağme olur; ahenkten yoksun fikir ise, niteliğinden dolayı, düz yazı olur."

"Dünyanın gerçekleri bana hayal gibi, sadece ve sadece hayal gibi görünürken, buna karşılık, düş ülkesinin çılgınca fikirleri her günkü varoluşumun gıdası değil, bu varoluşun ta kendisi oldu."

"Tam uykuya dalmak üzere olduğunuz o anı düşünün. Henüz tam dalmadan, yarı uyanık olduğunuz o en son an. Uykuya teslim olmadan, o son çizgide, tuhaf düşler görürsünüz. Ama o sırada uyursanız, bu düşlerin tümünü unutursunuz. İşte ben, o son çizgiden geçip, uyanıyor ve orada gördüğüm garip düşleri yakalıyorum. Benim yazdıklarımın bir kısmı da bu düşlerdir zaten!"

"Fikre bir aydınlık, ruha kanatlanma vadetmeyen her türlü kaba belleme ve ezbercilik, benliği aşındıran bir törpü ve kalbe indirilmiş bir darbedir."


"Gördüğünün yarısına inan, duyduklarının hiçbirine."

"Şiir, benim içimde bir amaç değil, tutkudur."

"Boş umut, umutsuzluktan iyidir."

"Yaşamın tek gerçek acısı, ölümden korkmaktan başka bir şey değildir."

"Kararlılık, tüm gücünü kullanarak bir amacı gerçekleştirmektir."

"Asla pes etmeyin, hayatta kalmanın tek yolu budur."

"Şiir, ruhun müziğidir."

"Gerçek aşk, sonsuza kadar süren bir tutkudur."

"Sonsuzluğa kadar süren bir mutluluk, sadece hayal gücü ile mümkündür."

"Aşk, insanın hayatında kalıcı bir iz bırakır."

"Bir şairin görevi, insanların kalplerindeki duyguları yansıtmaktır."

"Korku, insanın içindeki en güçlü duygudur."

"Karanlıkta yaşayanlar, ışıkta yaşayanlardan daha fazla görebilirler."

“Bir insanın karakteri, onun davranışlarıyla ölçülür."

"Bir insanın başkalarına karşı olan tutumu, onun gerçek kimliğini yansıtır."

"Hayal gücü, insanın en büyük gücüdür."

"Bir insanın hayatındaki en büyük acı, kaybedilen sevgilidir."

"Gerçek aşk, insanın hayatındaki en büyük mutluluktur."

"Hayatın anlamı, insanın kendi içinde bulunur."

"Kalbime dokunduğum durumlar dışında asla deli olmadım."

"Gündüz hayal edenler sadece gece hayal edenlerden kaçan birçok şeyin bilincindedirler."

"Orantıda biraz tuhaflık olmadan... enfes bir güzellik yoktur."

"Mezarda bile her şey kaybolmaz."

"Uzun zamandır unutulmuş bir şeyi hatırlamaya çalışırken, çoğu zaman kendimizi hatırlamanın eşiğinde buluruz ve sonunda hatırlayamaz hale geliriz." - Ligeia

"…bu dünyadan başka dünyalar da var şüphesiz –çoğunluğun düşüncelerinden başka düşünceler- sofistin spekülasyonlarından başka spekülasyonlar. senin davranışlarını kim sorgulayacak peki? kim vizyonlar içinde geçen saatlerinden dolayı suçlayacak seni, ya da aslında senin sonsuz enerjinin taşkınları olan o uğraşları kim yaşamın harcanması olarak kötüleyecek?"

"Yersiz bir derinlik düşünceyi karıştırır, zayıflatır; bir noktaya toplanmış, devamlı, dümdüz bir dikkatle bakarsanız, Çoban Yıldızı bile gökyüzünden silinip yok olabilir."



«
Pêşve
Sonraki Kayıt
»
Paşve
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Leave a Reply